2016. január 19., kedd

Amit szívesen esznek

Tél van, kocsonya szezon. Ezt a kutyák is nagyon szeretik. A levét azért megmelegítem és teszek bele egy kis tápot is. Jó nagy főtt sertéslábakkal, húslevessel még a táp is ízlik nekik.

Egyik nap nem volt főzve. Egy fél kg kenyeret megkentem májkrémmel a kutyáknak. A tányérokba porcióztam és tejjel leöntöttem. Nagyon bejött nekik.

A kutyaétel főzés nagyon egyszerű: lekvárfőző fazékba beledobok egy jó adag húst, csontot, megfőzöm, majd beleöntök egy kiló rizst. Azt is megfőzöm, majd mielőtt elkészül, valami zöldségfélét is belekeverek. Pici sót, és petrezselyemzöldet teszek is bele.

Vannak akik azt gondolják hogy árt a só a kutyának. A vadaknak is tesznek ki sót az erdőben! Az állatoknak is szükségük van rá, nyugodtan sózhatunk, csak enyhén.

A rizs helyettesíthető gerslivel, vagy néha egy kis tarhonyával is elkeverhető a változatosság kedvéért.

Ha esetleg szorulásuk van, egy csomag zabpehellyel helyettesítsük a rizst. Nagyon jól rendbe hozza a dolgot.

Másik variáció ha a hús levét kenyérre vagy kutyatápra öntjük. De tejföllel, joghurttal is szeretik. Az állatorvos is ajánlja a tejtermékek fogyasztását a kutyáknak.

Nem igazán értem az emberek félelmét a csont adásától. A kutyák évezredek óta élnek az ember mellett, olyan táplálékon, amit az ember nem bír megenni, vagyis a csonton. A lényeg hogy ne legyen kiéhezve az a szegény kutya és ne faljon ész nélkül. Akkor nem lesz gond a csonttal. Az én kutyáim a legnagyobb csonttal is megbirkóznak. Nagy öröm számukra a rágcsálás és a fogukat is rendben tartja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése