2014. április 20., vasárnap

Még egy ovi

Tegnap újra voltunk oviban. Esett, így alig voltunk páran. Volt idő ránk bőven, jó volt.

Honey póráz nélkül játszott a kutyákkal, én meg beszélgettem az oktatóval.

Honey rettentően élvezte a játszást a többi kutyával. Odament egy kiskutyához, pofozgatta a mancsával finoman, aztán iszkolt el előle, a kicsi meg bőszen kergette. Jó nagy sár volt, és persze Honey csupa víz és sár lett a végére. Néhányszor hozzám szaladt védelemért, mert a kiskutyák ráijesztettek. :D Ilyenkor jól összevizezett a lucskos bundájával.

Jó fáradtan, vizesen, sárosan mentünk haza. Megvettem a bérletet az ovihoz. 7 hónapos koráig használhatjuk.

Ma kimentünk a hátsó kertbe, és Honey lejött velem az erdőig. Aztán átment a szomszédba, és nem akart hazajönni. Hiába kiabáltam, hívtam. Végül kénytelen voltam utána menni és a nyakörvénél fogva hazahozni. Mérges voltam. Ezért este a behívást gyakoroltuk. Új sípunk van. Először csak a gyere+síp, majd már csak a síp hangjára szaladt hozzám. Nagyon ügyes volt, de ez ugye csak a saját kertünkben volt és jutalomfalatos játék, ami mindig szuper. Szépen jött mellettem a bal oldalon póráz nélkül is.

2 új pórázt is vettem de lehet hogy egyik sem az igazi. Meglátjuk. A kocsi biztonsági övébe nyomható kutyarögzítő viszont szuper. Kaptunk ajándékot is, egy plüss jegesmedvét. Honey örült neki.

Vettem egy labdát, amibe jutalomfalat tölthető. De sajnos Honey nem tudja kiszedni belőle a falatokat. Lehet hogy kisebb darabkákat kellene beletenni. Ráléptem néhányszor, hogy apróbbak legyenek a falatok, de így is rosszabb, mint a sima fél literes műanyag flakon. Már többször is megállapítottam, hogy a méregdrága kutyajátékok semmivel sem jobbak, mint bármilyen kacat.

A labdadobálás helyett a botdobálást jobban szereti, mert jól meg tudja fogni a szájával. Jelenleg a kedvenc játéka a lukas lapos gumilabda, amit könnyen megfog és hoz-visz. Szobában meg még mindig ugyanaz, a koalamackó.

Amiket tudunk:
helyedre: kutyaházba megy jutalomfalatért, szobában kimaradt a gyakorlása
ül-tökéletesen megy
fekszik- már mutogatás nélkül is megy, álló helyzetből is
lábhoz-mutatni kell a bal kezem ökölbe szorítva. Viszont ha mind a 2 kezemben van jutalomfalat, akkor is balra áll be.
láb mellett séta és futás póráz nélkül, udvarban- tökéletesen csinálja, rövid ideig. Közben fordulok, akkor nem mindig találja meg rögtön a bal oldalt, ha megelőz bal kéz felmutatására visszaáll mellém.
fekszik, majd marad- ha nem megyek túl messzire, akkor 5-10 másodpercig elmarad.
marad, majd keres-megvárja míg szétszórok néhány falatot, és keresd szóra megkeresi. Nagyon ügyes, szépen vár az engedélyre.
gyere-már síppal és síp nélkül is tökéletes az udvaron belül.
labdázás- jutalomfalatért "kérem" parancsra a kezembe adja, falat nélkül megtartja magának a labdát. :D Ilyenkor több labdát használok.
szabadban visszahívás-ma annyira vonzotta a szomszéd tilos terület, hogy át kellett menni érte. Most fordult elő először, hogy nem jött vissza magától. Bátorodik a kis csirkefogó. Ha nem lenne óriás, nem is erőltetném hogy nélkülem nem mehet át, de így félek hogy megijednek tőle.
pórázon séta- kutyák nélkül semmi gond, de ha kutyát lát húzni kezd.
ajtón ki-be járás- már előreenged, hívásra jön be vagy megy ki.

Nagyon elégedett vagyok vele, ügyes kis jószág. Azért még nagyon komoly feladat a biztonságos visszahívhatóság és a pórázon sétálás húzás nélkül. Bár ahogy elnézem ez a komoly, jól nevelt felnőtt kutyáknál is okoz némi gondot. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése