2014. május 5., hétfő

Honey ma is kaput nyitott

Délelőtt elmentünk otthonról, és az első kert kocsibehajtó kapuját nyitva hagytuk. Honey a hátsó kertben volt. A két kertrész közötti kapukat még én is alig tudom kinyitni. Mire hazajöttem, Honey a nyitott első kertben volt. A kis kapun lévő szoros riglit kinyitotta, átment az első kertbe, de vissza már nem tudott menni, mert nem jött rá hogy a kaput ellenkező irányba kell húzni, hogy átférjen. Így gyakorlatilag szabadon volt, ki tudja meddig. Mikor hazaértem ült a lépcsőn, és az épp arra bringázó fiút ugatta. Remélem nem ijesztgette a szomszédokat míg távol voltunk. Ha fogom a pórázt bőszen ugat mindenkit pár napja. Tiltok minden ugatást, akár kint, akár bent. Jó kutya csak akkor ugat, ha fontos mondanivalója van. :D  Régen a parasztemberek azonnal kimentek ha ugatott a kutya. De ha nem láttak semmi okot az ugatásra, jól  megverték szegény állatot. Így aztán meggondolta hogy jelezzen-e. Én ugyan nem verem meg, de nem akarom hogy felverje a falut.

6 felé értem haza, Honey azonnal bejött. Aztán miután játszottunk egyet, leült a konyhában. Néztem hogy mit akar ott? Talán a vacsorája szagát érzi? Odaadtam neki a kacsa farhátát. Szépen megette.

1 óra múlva kimentük játszani. Szépen ült, feküdt, helyére ment, lábhoz jött, szaladt mellettem. Sétáltunk is egyet az utcán pórázzal. Egész ügyes volt, alig húzott. Figyelt engem, szépen jött mellettem. Egyedül a két szomszéd kutya jelentett akadályt. Ahogy őket meglátja, azonnal rohanni kezd feléjük, és elvontat. Ilyenkor megállok, és lábhoz hívom. Szépen odajön, megkapja a falatot, majd újra rohanni kezd. Nagyon lassan tanulunk, de van amit egyáltalán nem megy.

A labda visszahozás ma nem ment. Amikor mondtam neki hogy kérem, vagy labda, vagy hozd ide, egyikre sem reagált. Próbálom mindig azt mondani hogy kérem, mikor odajön a játékával, hogy húzzam. Ilyenkor ha adok neki falatot, elengedi a játékot. Ekkor megdicsérem, majd eldobom. Újra hozza, újra mondom hogy kérem. Jó lenne tudni, hogy kell ilyent tanítani. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése