2014. június 28., szombat

Két új kutya érkezett

Reggel Honeyt hátrahívtam és nem jött. Becsuktam a kaput és csak Lord reggelizett. Honey az ajtónál nyüszített. Nagyon sajnáltam de meg kell tanulnia szót fogadni.

Két aranyos kutyust kaptunk ideiglenes elhelyezésre. Zizi fekete édes kislány, 6 éves, félénk. Vaszil kisebb vizslaszerű fiúcska, bátrabb és folyton Zizit védelmezi. Nagyon édes. Hamar összebarátkoztunk. Honey boldogan próbálta játszani hívni őket, de megijedtek tőle. Lord is futott kicsit Zizi után, de Zizinek ez sem hozta meg a kedvét a játékra. Vaszil rá-rá morog mindegyikre, így békén hagyják. Tudatja világosan hogy nincs kedve játszani. Lorddal kisebb vitájuk is volt, de elég volt Lordnak rátenni a fejét Vaszil hátára már tudta hogy nem kell szítani a feszültséget.

A délutánt fésüléssel kezdtük. Lordból megint kijött egy kispárnára való szőr. Honey nem nagy barátja a testápolásnak, de azért sikerült futtában átkefélnem a bundáját. Ő alig vedlik, mert a telet bent töltötte a lakásban. Vaszil nagyon ügyesen tűrte a fésülést. Kevés kis szőr jött ki a rövid kis bundájából. A nyakán a bolhairtó nyakörv alatt ki van sebesedve a bőr. Ezért vele is áttérünk a cseppentős bolhairtóra. Nagyon hatásos, és 2 havonta egyszer elég rácseppenteni a kutyára. Este majd vacsi előtt Vaszilt bekenem bepantennel, aztán megkérdezem az állatorvost, ha nem javul a nyaka. Szegény kis Zizit úgy kellett előhúzni a lépcső alól a fésüléshez. Pórázon kikötöttem a lépcsőkorláthoz. A kutyák szépen körbeszaglászták, nagyon kedvesek voltak hozzá. Csak Vaszil sürgölődött körülötte morgolódva. Próbálta védeni, de nem volt mitől. Zizi babát kicsit kifésültem, de mivel vannak összetapadt szőrcsomók a bundájában, amit le kell vágni, elviszem jövő héten kutyakozmetikushoz. Ott a fürdés is meg lesz oldva rögtön. A hámot rögtön levetette ahogy pórázt adtam rá, így majd Honey kinőtt szép piros nyakörvét fogom ráadni. Nagyon jól fog állni neki.

1 kg parizert szétosztottam ma jutalomfalatként. A figyelj parancsot gyakoroltuk a teraszon. A két kuvasz volt ott, Zizi a teraszon lévő kutyaházban bujkált, Vaszil meg a lépcső alján Lacinak aszisztált az autószereléshez. Nem jön ha hívom. A két kuvasz nagyon figyelt és ügyesen elkapta a falatokat. Zizi is kijött és bátran részt vett a feladatban. Vaszilnak messziről dobáltam és hívogattam. Mikor Vaszil odajött, Zizi visszahúzódott a kutyaházba. Azért az oda bedobott falatokat felvette.

Elmentünk sétálni. Lord és Honey már póráz nélkül megy a hátsó telekre, Vaszil pórázzal jött velünk. Zizivel nem akartam erőszakoskodni, hogy előhúzom a házból, így ő itthon maradt. A kuvaszok nagyon élvezték a szabadságot és nagyot szaladtak. Lord csak egy kört, Honey meg jópárat. A szomszéd kutyával a kerítés két oldalán versenyt futottak. Lord és Vaszil csak mellőlem nézte. Vaszilnak nagyon tetszett hogy szaladnak a kutyák, ő is szívesen ment volna. Ha visszajön hívásra, majd ő is szaladhat. Kimentünk az utcára is. Könnyebb volt a 3 kutyával menni, mint gondoltam. Lord és Honey ügyesen félrenéztek mikor a szomszéd kutyák megugatták őket, Vaszil visszaugatott.  Így miután elhagytuk az ugatós kutyákat, csak a kuvaszok kaptak jutalmat. Majd Vaszil is megtanulja. Mikor hazaértünk és levettem a pórázokat, mindegyik kutya ügyesen várta a jutalomfalatot, Vaszil is. A teraszon még gyakoroltunk Honey-val egy percet. Fel, ül, fekszik. Nagyon ügyes volt. A többiek a figyelj parancsot gyakorolták. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése