2014. december 4., csütörtök

Csak morgolódok

Hét végén nem jönnek az új kutyák. Gazdi szerint Lord bántotta a szukáját. Dehogy bántotta én is ott voltam és láttam. Hozzánk be lehet jönni azonnal idegen kutyával, nem bántják az enyémek. Lord csak közölte a kuvasz szukával hogy itt ő a főnök.
Mikor mi mentünk a Dunamenti Jeles kennelbe, az én kutyámnak kint kellett megismerkedni az utcán az ottani jól nevelt, iskolázott, szocializált kutyákkal, mert védték tőlünk az udvart. Mikor bementünk mégis lebirkózták Honeyt. Ez már csak így megy a kutyáknál, védik a területüket. Ez a dolgok rendje.
Itt nálam a mini kutyák is mindig biztonságban voltak. A kutyák tudták ezt a legjobban. A mini Sütike gond nélkül kiemelte valamelyik nagy tányérjából a kaját, mert nem volt mitől félnie.

Másik probléma a kutyák gazdija szerint a főtt étellel etetés. Farkasok nem esznek főtt ételt. Vicces, mert a farkasok tápot sem esznek. Én részemről inkább veszem a fáradtságot és naponta főzök a kutyáknak, mint hogy tartósítószeres tápot adjak nekik. Nem kevés munka, sokkal egyszerűbb lenne eléjük önteni a tápot, mint összeállítani, megfőzni a kutyák számára leghasznosabb összetevőket tartalmazó ételt. Az én kutyáim nem maradékot esznek, hanem a külön számukra főzött egészséges ételt.

Harmadik probléma hogy beengedem a kutyáim a házba. Tényleg, mivel nálunk a kutyák is családtagok. Tőlük függ hogy bejönnek-e. De mivel fontos nekik hogy közel legyenek hozzánk, ezért bejönnek. Pedig a kuvaszok imádják a hideget. Szerintem a szocializáció része, hogy a kutya minél több időt töltsön a gazdával. Így alakul ki a kölcsönös szereteten alapuló viszony. Ez kuvaszoknál különösen fontos.

Negyedik probléma hogy a kutyáim kifutnak ha nyitva a kapu. Ez tényleg komoly hiba, dolgozunk rajta. Nem tehették meg soha következmény nélkül és nem is sokszor fordult elő. A kutyáim nem tökéletesek, ahogy én sem vagyok az.

De azért bármelyik kutyámmal biztonságban sétálhatok tömegben, nem bántanak senkit. Szerintem ritka jó kutyák, mert elviselik, befogadják a folyamatosan jövő-menő ideiglenesen befogadott kutyákat. Megosztják velük a törődést, helyet, kanapét, játékot.


Egy kis szeretet a végére, hogy ne csak negatív legyen ez az oldal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése