2014. december 10., szerda

Kuvasztermészet

Hoeyt ma elvittük varratszedésre. Asi és Lord nagy nyüszítéssel fogadta hogy nélkülük távozunk Honey-val. Ők is jöttek volna.
Mikor Honeyt ivartalanítani vittük és félrenéztem, a kis hófehér fogait mutogatta az állatorvosnak. A szemem sarkából láttam, de az állatorvos is szóvá tette. Mikor ránéztem a kutyára ártatlan képpel bámult rám. Nagy csibész. Most rátettük a szájkosarat. Puha plüss szájkosár, de Honey nagyon le akarta venni. András feltette a vizsgálóasztalra a kutyát, és 1 perc alatt kint volt az összes varrat. Honey nagyon ügyes volt. Semmi gondot nem okozott. Nagyon örülök hogy ilyen könnyen, gyorsan túl lettünk az ivartalanításon. A seb gyönyörű.

A Kuvasz és mi oldalról ollóztam ki a következő érdekes cikket:

Tudtad-e?

… hogy a Kuvasz szukák milyen érzékenyek és ravaszak tudnak lenni? 
Mindkét nem keményen őriz, a szuka mégis inkább a falkán (családon) belüli társas kapcsolatokért érzi magát felelősnek, nagyon érzékenyen reagál minden családon belüli változásra. A domináns Kuvasz szuka mindig "jól helyezkedik", törekszik arra, hogy mindenkivel jóban legyen. A szukák nagyon ügyesen tudják manipulálni a környezetüket, így szinte mindent elérnek, amit abba a csavaros eszükbe vesznek... Apróbb "piszkálásokkal" - amik sohasem elég durvák ahhoz, hogy a kan valóban agresszív legyen tőle -, könnyen tudják irányítani a kanokat is!  Sőt, képesek a "színészkedésre" is, főleg az idősebb szukák (rendkívüli eszük van!). Pl. ha rosszat tesznek, gyorsan körbeszaladnak a területen és nagy vehemenciával ugatják - a semmit, csak azért, hogy mutassák: "- Lám, én milyen jól dolgozom, engem nem szabad megbüntetni!"  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése