2014. január 26., vasárnap

Tanulás

A kutyaiskolában a következő instrukciókat kaptuk:

Laza legyen a póráz, úgy jöjjön a kutya láb mellett, folyamatosan rám figyelve.
Ezt úgy lehet elérni, hogy kiadjuk a vezényszót: gyere! Majd pár lépésenként jutalomfalattal jutalmazzuk a rendes viselkedést. Ha a kutya húz rászólunk hogy Nem! Ha ez hatástalan, hirtelen visszarántjuk a pórázt.

Honey persze a jutalomfalat reményében szépen végig járta a kiadott útvonalat. De az orvoshoz menet már szaladgált, húzott, nyafogott hogy vegyem fel, megijedt a kutyáktól és megállt. Szóval  ezt a dolgot sokat kell gyakorolni ahhoz, hogy bármikor alkalmazható legyen.

Amikor kimegyünk pisilni, már fent mondom neki, hogy "gyere pisilni megyünk". Néz rám, nem nagyon akar jönni. Valószínű csak a "pisi" szót érti, és csodálkozik hogy mért kérem pisilésre a szobában. A terszra kiengedve szeretném elérni, hogy nélkülem menjen el pisilni, de sajnos a teraszon is hiába mondom hogy "pisi". Ott is csak csodálkozva néz. Le kell mennem a fűre, hálóingben papucsban is, és ott megkérni hogy pisiljen.  Na ott már hajlandó.

Szombaton azt játszottuk, hogy parizert dobáltam "keres" felszólítással. Odajött, leültettem, megmutattam a parizert, majd eldobtam. Boldogan futott utána, és nem volt könnyű feladat neki megtalálni. Mikor megtalálta megdicsértem.

Még nagyon kellene tanulni a gyere szót. Az enni szóra jön velem, de a gyere szóra nem igazán reagál. Simán ha elmegyek követ, de a szót szerintem nem érti.

Mától minden játéknál ezt fogjuk gyakorolni.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése